13.04.2021

Dutch Design Awards beloont het beste Nederlands ontwerp van het afgelopen jaar. Dat doen we aan de hand van acht categorieën met ieder een eigen vakjury. Wie zitten er in deze vakjury en beoordelen straks jouw werk? En wie vertegenwoordigt hen in de hoofdjury? De komende weken maken we de gezichten achter elke categorie bekend. Deze keer: Data & Interaction!

Hoofdjury

Daniël Sytsma
Daniël Sytsma is een specialist in brand creativity, design en innovatie, en heeft als missie om magisch en betekenisvol werk te maken. Vanuit zijn rol als Global Chief Design Officer bij Dentsu Creative & Isobar is hij verantwoordelijk voor het stimuleren van creatieve topkwaliteit en baanbrekend werk in de 85 vestigingen van Isobar en het bredere Dentsu-netwerk. Hij werkte 15 jaar lang als ECD & partner bij dentsuACHTUNG!, lanceerde design- en innovatiestudio Kraftwerk en stelde award-winnende teams samen die werk creëerden dat erkend werd door Cannes Lions, D&AD (yellow pencil), Eurobest (2x Grand Prix), Red Dot Design Awards (1x Grand Prix) en de Webby Awards.

Vakjury

Liza Enebeis
Liza is Creative Director bij Studio Dumbar (onderdeel van Dept), een bekroond internationaal bureau met een Nederlandse roots, gespecialiseerd in visual branding en motion. Ze heeft de MA Design afgerond aan het Royal College of Art, Londen. Voordat ze bij Studio Dumbar kwam, werkte ze een aantal jaar voor Pentagram Londen. Sinds 2018 is ze verkozen tot lid van het prestigieuze AGI, Alliance Graphique Internationale. In 2020 werd ze benoemd tot co-President van de ADCN, de Advertising en Design Club van Creativiteit in Nederland.

Shay Raviv
Shay Raviv is een social designer, design researcher en project initiator. Samen met Pim van der Mijl heeft ze in 2016 De Voorkamer in Utrecht opgericht, een plek waar culturen elkaar ontmoeten. Ze werkt aan verschillende projecten waarin cultuur, design en creativiteit worden gezien als een middel om maatschappelijke kloven te overbruggen. Als design researcher brengt ze verhalen vanuit verschillende perspectieven naar het middelpunt van een maakproces en helpt ze organisaties om de mensen en plekken waarmee ze werken beter te begrijpen. Daarnaast, is Shay docent aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht and Design Academy Eindhoven.

Bas van de Poel
Bas van de Poel is directeur innovatie en medeoprichter van Modem, een bureau voor design en innovatie dat ontwerpt voor veerkracht in tijden van uitzonderlijke verandering. Hiervoor was Bas Creative Director bij SPACE10, IKEA’s research en design lab, waar hij werkte aan grootschalige digitale transformatie en duurzaamheidsprogramma’s.

Merel van Helsdingen 
Merel van Helsdingen werkte op de Marketing & Partnerships afdeling van verschillende tech-, muziek- en entertainmentbedrijven in Londen, zoals Apple, BBH en Crowdmix. Binnen BBH was Merel gespecialiseerd in digitale marketing- en entertainment partnerships en heeft ze onder meer samengewerkt met Disney, YouTube, Rovio en Universal Music. Haar passie voor kunst, nieuwe media, film en muziek, gecombineerd met haar ondernemende instelling, leidde in 2018 tot de oprichting van Nxt Museum. Ze is de stuwende kracht achter Nxt Museum, van het concept tot fondsenwerving en artist liaison. Ze heeft een bachelordiploma in Media & Cultuur en een MA in Marketing aan de Internationale Business School ESCP Europe.

Met onze nieuwsbrief ben je altijd op de hoogte!