04.03.2021

De Non-profit organisatie Sheltersuit lanceert een samenwerking met Chloé. Het Franse modehuis slaat met haar nieuwe Art Director Gabriela Hearst een nieuwe weg in, de weg waarin design met een doel voorop staat. Voor iedere tas die verkocht wordt door Chloé, komen er twee Sheltersuits terecht bij daklozen.

Bas Timmer won met zijn Sheltersuits in 2017 de Dutch Design Awards Public Award en was genomineerd in de categorie Product. De Sheltersuit is een tot slaapzak te transformeren water- en winddichte jas, die daklozen bescherming biedt tegen allerlei weersomstandigheden. Iedere Sheltersuit is uniek, omdat ze worden gemaakt van gedoneerde materialen van hoogwaardige kwaliteit. Voor de collectie met Chloé heeft Bas gewerkt met de overgebleven stoffen van eerdere collecties van het modehuis. Voor iedere tas die wordt verkocht door Chloé, komen er twee Sheltersuits bij daklozen terecht.

De pakken worden voornamelijk gemaakt door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, meestal asielzoekers met een verblijfsvergunning. Via Sheltersuit integreren zij in de maatschappij. Naast de vestiging in Enschede, heeft Sheltersuit inmiddels ook vestigingen in New York (USA) en Zuid-Afrika.

Met onze nieuwsbrief ben je altijd op de hoogte!