Royal Delft x Flex/Design x Twinkls/Augmented Reality

Royal Delft: Augmented Blueware

Iedere handbeschilderde vaas van Royal Delft is een onmiskenbaar, one of a kind en ambachtelijk stuk Delfts Blauw. De vertaling van de karakteristieke decoratie naar andere – reële of virtuele – objecten doet daar niets aan af. Het oude ambacht staat centraal, en wordt ditmaal gecombineerd met geavanceerde digitale augmented reality technologie. Augmented Blueware is ontstaan door nauwe samenwerking. Royal Delft wilde opnieuw gebruiksserviezen uitbrengen. Voor een overvolle serviesmarkt bedacht FLEX/design dit bijzondere concept: het vervaardigen van zeer exclusieve complete serviezen, waarbij de decoratie van elk afzonderlijk servies telkens weer gebaseerd is op één andere unieke, handgeschilderde Delfts Blauwe vaas. De technische expertise van TWNKLS/Augmented Reality op het gebied van computer vision maakte deze innovatieve benadering uiteindelijk mogelijk.

"Dit koninklijke bedrijf blijft zich steeds ontwikkelen en begrijpt wat design kan doen om hun ‘business’ nieuwe impulsen te geven."

Commissie

Een schitterende case, oordeelt de jury. Heel mooi hoe oude ambacht en nieuwe technieken hier samengaan. De som der delen is zoveel meer dan het geheel. Een diepgeworteld merk met een zeer rijke geschiedenis gaat de interactie aan met innovatieve technieken en nieuwe partners. De uitkomst gaat over uniciteit versus meervoudig en kostbaar versus betaalbaar fabrieksgoed. Voor de jury is duidelijk dat dit koninklijke bedrijf zich steeds blijft ontwikkelen en begrijpt wat design kan doen om hun ‘business’ nieuwe impulsen te geven.

Website www.royaldelft.com
Website www.augmentedblueware.com

Ontdek meer verhalen