Rijksmuseum

Finalist
Best Client Award
2015

Vormgeving speelde een centrale rol in de (inter)nationale herpositionering van het Rijksmuseum, en zorgde voor een look and feel die de brug slaat tussen eeuwenoude kunst en een hedendaags publiek. Het museum ging samenwerkingen aan met onder meer Irma Boom, Christian Borstlap, Droog Design en Fabrique. Ontwerpers en ontwerpbureaus werden ingezet voor uiteenlopende projecten: van de inrichting van het museum zelf tot een huisstijl die zowel online (Rijksstudio.nl) als offline (tot aan een stand op Salone del Mobile in Milaan) consequent wordt doorgevoerd.

Foto: Erik Smits
Foto: Erik Smits
Foto: Thijs Wolzak

Selectiecommissie

Het Rijksmuseum is erin geslaagd zich (inter)nationaal te herpositioneren met een opvallend eigentijdse uitstraling. Met een klein team wordt een hoge kwaliteit bereikt, waarbij design wordt ingezet om impact te generen en mensen aan te spreken. Tot in de details is zichtbaar dat design tot een integraal onderdeel van de kernvisie is gemaakt, op een manier die de eeuwenoude kunst respecteert en nergens overvleugelt.

Opdrachtgever Rijksmuseum
Website rijksmuseum.nl

Ontdek meer verhalen