GRRR - BUREAU VOOR ZINNIGE ZAKEN X THE OCEAN CLEANUP
Strategisch ontwerp voor The Ocean Cleanup
Het project
The Ocean Cleanup is een non-profit organisatie met een grootse missie: geavanceerde technologieën ontwikkelen om de wereldzeeën en rivieren van plastic te ontdoen. Toen The Ocean Cleanup in 2016 nog aan het prille begin stond, trok GRRR – Bureau voor Zinnige Zaken de stoute schoenen aan en stelde Boyan Slat een verbeterslag voor van hun communicatie. Sindsdien is GRRR vaste designpartner en werken zij samen op bijna alle vlakken waar design aan te pas komt. Van website, signage, tot event branding en kleding, maar ook strategieën waarmee de organisatie het wereldwijde netwerk aan supporters en donateurs kan boeien en binden.
Vakjury
The Ocean Cleanup werkt volgens het mantra ‘bouwen, breken, leren en herhalen’ om zo snel mogelijk tot bewezen technologie te komen. In de samenwerking met GRRR is dit niet anders. Er is duidelijk ingezet op het proces en de lange termijn in plaats van incidentele design-injecties. Een mooi voorbeeld van doordacht opdrachtgeverschap dat gebaseerd is op een grote persoonlijke betrokkenheid en chemie. Het resultaat is consistent, helder en interessant voor een uiteenlopend publiek. De kwaliteit van het design is mede daardoor hoog. Deze samenwerking bewijst dat zelfbewust opdrachtgeverschap met een heldere visie zorgt voor een effectief resultaat.