FABRIQUE

SERVICE APOTHEEK: VAN TOEKOMSTVISIE TOT DESIGN

1

Het project

Iedereen is klant bij een apotheek. Sommige mensen komen er vaak vanwege een chronische ziekte, een ander hooguit één keer per jaar. Maar wat als bezorgdiensten sneller medicijnen kunnen bezorgen? Wat is dan nog de relevantie van de traditionele apotheek? Service Apotheek vroeg Fabrique na te denken over de dienstverlening en expertise van hun apothekers. Het bureau ontwikkelde vanuit dit perspectief een toekomstvisie voor Service Apotheek – met ruim 500 aangesloten apotheken de grootste franchiseformule voor zelfstandige apotheken in Nederland. De visie werd vertaald naar een ‘total design’: een nieuwe visuele identiteit, maar ook een bijpassend interieurconcept en het ontwerp voor een nieuwe Service Apotheek app.

2

Vakjury

Service Apotheek liet zich door Fabrique meenemen op een reis vol design thinking, een ervaring die zij omschrijven als een spoedcursus opdrachtgeverschap. Samen kwamen zij tot een samenhangend palet aan strategische ontwerpoplossingen die zowel het merk als de dienstverlening beter voor het voetlicht brengen. Anticiperend op veranderingen in de maatschappij blijven ze ontwikkelingen als (flits)bezorging een stap voor door met een systeemoplossing te komen. Ze slagen erin daarbij een grote, diverse groep franchisenemers mee te nemen. Het resultaat is een fris, consistent en klantgericht pakket aan middelen dat de rol van de apotheek opnieuw relevant invult en de herkenbaarheid en benaderbaarheid vergroot.

— ‘Service Apotheek liet zich door Fabrique meenemen op een reis vol design thinking en presenteert strategische ontwerpoplossingen die het merk en de dienstverlening beter voor het voetlicht brengen’

Met onze nieuwsbrief ben je altijd op de hoogte!