FHV BBDO

Mars Messages

Het project

FHV BBDO bedacht en ontwierp een speciale verpakking voor de bekende Mars reep. De wikkel bleef in dit geval geheel zwart en de consument kan, in het font van het Mars logo, de verpakking zelf beplakken met een eigen boodschap. Het getuigt van lef om anderen via je typografie zo indirect met je image te laten spelen. Welke mooie of onaardige boodschap er ook op de wikkel geplakt worden, het product en de huisstijl blijven duidelijk herkenbaar.

Commissie

Als de verpakking en het product – een met toffeesubstantie gevulde – chocoladereep inmiddels zo bekend zijn kun je je permitteren er mee te spelen. De wikkel bleef “maagdelijk” zwart. Met een stickervel losse letters in rode Mars-typografie kan de consument de verpakking nu eigenhandig beplakken met een eigen boodschap. Simpel  en leuk.

Jury

Geweldig simpele packaging dat een gedurfd statement maakt voor een 100 jaar oud merk. Super simpel en toch zo herkenbaar.

— Een simpele, gedurfde en geslaagde mix van merkdenken en vormgeving.

Met onze nieuwsbrief ben je altijd op de hoogte!