Koeweiden Postma

Marhaba

Het project

De huisstijl voor het Amsterdamse Huis voor de Culturele Dialoog Marhaba is gemaakt door Koeweiden Postma. De opvallende huisstijl plaatst decoratieve elementen uit de islamitische cultuur in de context van het hier en nu.

Commissie

Marhaba is een kunst- en cultuurhuis dat wil uitgroeien tot een centrum voor de totstandkoming van een culturele dialoog in Amsterdam. Het logo, gevormd door de letters Marhaba, is gevuld met een Arabisch decoratief patroon. Binnen dit patroon zijn -na goed kijken- de drie kruizen van Amsterdam te ontdekken. Dit samen met de gekozen kleuren geeft een spontaan beeld dat middels zijn symboliek culturen dichter bij elkaar brengt. De gehele huisstijl oogt fris en luchtig en brengt op een sympathieke manier de bedoelingen van de stichting voor het voetlicht.

— De visuele identiteit Marhaba brengt culturen dichter bij elkaar door het gebruik van symboliek.

Met onze nieuwsbrief ben je altijd op de hoogte!