THE FABRICANT
LEELA
Het project
Digitaal modehuis The Fabricant lanceerde een bètatest van een nieuw digitaal modeplatform: LEELA. LEELA – wat ‘spelen’ betekent in het Hindi – stelt gebruikers in staat om een fotorealistische avatar te creëren die ze kunnen kleden in digitale couture uit de speciaal hiervoor gecreëerde collectie FLUID. Met 3D-technologie kunnen zij beelden van hun digitaal geklede avatar vanuit meerdere perspectieven vastleggen en delen op social media. Een revolutie in de draagbeleving van mode én een nieuw businessmodel voor de post-pandemische mode-industrie.
Vakjury
Als het gaat om nieuwe businessmodellen en een minder verspillende mode-industrie is The Fabricant een internationale koploper. Ze spelen slim in op een onvermijdelijke, digitaal gerichte toekomst, weten interessante samenwerkingen aan te gaan en blijven daarin met grote ontwerpkracht steeds een modisch verlangen creëren. Met LEELA als speelplaats voor zelfexpressie brengt The Fabricant een nog democratischere en commerciëlere verdieping aan in de digitale mode-industrie, zonder hun grote creatieve kwaliteit te verliezen. Het schetst een nieuw-ambachtelijk scenario over de toekomst van onze identiteit en hoe mode daar een rol bij kan spelen.