MERIJN x JURRIAAN HOS
DOWN THE RABBIT HOLE 2022
Het project
Merijn & Jurriaan Hos ontwikkelden de campagnefilm voor Down The Rabbit Hole 2022. De film is een sleutelmoment in de communicatie van het festival; het zette de toon voor de verdere uitwerking van de campagne. Voor het concept van dit jaar namen ze (ontsnappen aan) het gewicht van de wereld als uitgangspunt. Merijn & Jurriaan Hos begonnen met handgemaakte kunstwerken van hout, gips, touw en verf en gingen vervolgens schetsen, filmen, texturen maken en gebruikten een scala aan digitale programma’s. Uit de film volgde de totale campagne voor 2022, met onder andere een gepersonaliseerde video voor elke artiest (artist social) en uiteraard het festivaldecor.
Vakjury
Merijn & Jurriaan Hes laten zien hoe een festivalidentiteit boven zichzelf uit kan stijgen. Deze ontwerpers vinden elkaar in de samenwerking door op het gebied van grafisch ontwerp, motion design en animatie steeds meer vrijheid te nemen. Alle designs en uitingen binnen deze identiteit stralen vakmanschap en plezier uit. De campagne wordt gekenmerkt door een heel primaire, positieve beeldtaal. Mooi dat opdrachtgever Down the Rabbit Hole (MOJO) hier volop ruimte voor maakt. Het resultaat is een energie en optimisme dat je bijna vast kunt pakken, wat prachtig aansluit bij de behoefte om elkaar weer aan te kunnen raken en met elkaar te vieren.