Audrey Large

Young Designer DDA21

1

— "Ik houd ervan om materie te maken die vloeibaar is, zonder contouren, om vaste grenzen te laten oplossen. Ik beschouw elk van mijn objecten als een tussenruimte, waarvan de oppervlakten onze vaststaande en binaire manieren van het waarnemen van realiteit uitdagen.”

Audrey Large heeft een beeldtaal gecreëerd die in het digitale tijdperk onze kijk op materie herdefinieert. Door beeldmanipulatie en digitale fabricage te combineren, maakt ze haast buitenaardse objecten die de grenzen tussen digitaal en fysiek tastbaar maken. Haar werk bevindt zich op het snijvlak van digitale sculpturen en objectontwerp, resulterend in een nieuw evenwicht tussen vorm en functie. Audrey gebruikt beelden als grondstoffen en manipuleert deze via crossmediale technieken. Ze vervaagt onze perceptie van kleur en oppervlak en creëert zo tastbare illusies met een surrealistisch karakter. Haar werk overbrugt de kloof tussen online en offline leven en maakt digitale objecten herkenbaar als onderdeel van onze realiteit.

2

Audrey Large opereert in de voorhoede van de  tijdgeest. Dankzij haar vermogen om nieuwe realiteiten te materialiseren, worden digitaal en fysiek bijna inwisselbaar. Ze combineert intuïtief verschillende technieken, disciplines en percepties. Audrey ontwerpt met animatie- en 3D-software, die ze materialiseert via digitale fabricage. Daardoor behouden de beelden een bewuste menselijke kwaliteit, die de lijnen tussen handwerk en digitale productie, kunst en design vervaagt. Ze onderzoekt digitale cinema en beeldtheorie, en gebruikt haar bevindingen om materiële objecten te ontwerpen. Na het behalen van een MA in Social Design aan de Design Academy Eindhoven in 2017, waar ze onderzoek deed naar visual effects in films, gebruikt ze digitale bronnen en technieken om 3D-geprinte sculpturen te creëren die de manier waarop we materie beleven in het digitale tijdperk uitdagen.

3
4
5

Met onze nieuwsbrief ben je altijd op de hoogte!