The visual identity that Clever Franke designed for Eurovision 2020 has been awarded two European Design Awards.
The win is well-deserved, as the identity embraces the festival’s history and leaps forward into the future at the same time. The awards might make up a little for the disappointment of the event’s cancellation due to COVID-19.
The data-driven design company won a 2019 Dutch Design Award in the category Service & Systems for their live data visualisation of BMX contests. The concept for Eurovision, however, mostly involved historic data of the contest and its participating countries. CLEVERºFRANKE used each countries’ flag as the visual motif and unified them in the logo for the event, which was set to take place in Rotterdam.
Een verdiende winst, aangezien de identiteit de geschiedenis van het festival omarmt en gelijktijdig een grote stap voorwaarts in de toekomst zet. De awards zijn een kleine troost voor de aflasting van het evenement als gevolg van het coronavirus.
Het data-driven design bureau won in 2019 een Dutch Design Award in de categorie Service and Systems voor de live data visualisatie van BMX wedstrijden. Het concept voor Eurovision is echter vooral gebaseerd op historische data van de wedstrijd en haar deelnemende landen. CLEVERºFRANKE gebruikte de vlag van elk land als visueel motief en verenigde ze in het logo van het evenement, dat plaats zou vinden in Rotterdam.